Chinese dropshippers: op eigen risico!


Bijvoorbeeld, eGlobal Central is een bedrijf, gevestigd in Hong Kong, dat spullen vanuit China rechtstreeks naar de klant verstuurt (dropshipping). Hierdoor hebben ze helaas weinig met de Nederlandse wetgeving en belastingdienst te maken (hoewel er plannen zijn om dit aan te pakken). De zendingen worden vaak voor veel lagere waarde geimporteerd waardoor Nederlandse belastingen ontweken worden, maar bij controle draait u hier alsnog mogelijk zelf voor op.

Er zijn echter ook andere partijen die hier aan meewerken zoals Superaankoop.Let goed op de retourvoorwaarden en hoe de site "oogt". Veel banners en een duidelijk andere stijl dan de typische "westerse" duiden vaak op buitenlandse (vaak Chinese aanbieders die lak hebben aan de Nederlandse wetten en regels).


DJI verleent mogelijk geen service op uw aankoop!


Als u DJI producten uit China besteld zijn dit vrijwel altijd producten die voor Azië zijn bedoeld. DJI verleent uitstekende service in Europa vanuit Nederlandse service centers maar alleen voor producten die voor de EU bestemd zijn. U herkent deze producten aan (EU) achter de productnaam op het label. DJI producten zijn gebonden aan regio's op serienummer en de service wordt uitsluitend verleend in de regio waarvoor het product bestemd was. Dronekenner verkoopt uitsluitend EU producten. Wanneer dit niet het geval is heeft u een DJI product gekocht dat niet in Europa kan worden gerepareerd of vervangen.U zult het product dan moeten retourneren naar desbetreffende regio (China) met alle gevolgen en lange wachttijden van dien. Wij hebben helaas al meerdere klanten moeten teleurstellen omdat wij dergelijke producten niet retour mogen en kunnen nemen, en geen enkele service hierop kunnen verlenen.


Klik op deze link om verder te lezen: https://www.dronekenner.nl/drones/informatie/kopen-bij-chinese-dropshippers/