Stappenplan DJI Repair: hoe vraag je een reparatie van je DJI drone aan bij problemen of na een crash?

Met de complimenten van www.dronekenner.nl


In dit artikel leggen we uit hoe je reparatie aanvraagt via de DJI Repair portal na schade of een crash.




  1. Ga naar https://repair.dji.com/repair/index?lang=en
  2. Klik op 
  3. U wordt gevraagd in te loggen.
  4. Kies vervolgens
  5. In de meeste gevallen is uw drone al bekend / aangemeld en kunt u deze kiezen via:

    anders kiest u voor één van deze opties:
  6. Als u drone over Care Refresh beschikt dan zal dit genoemd worden als optie voor afhandeling (sneller) maar u hoeft hier geen gebruik van te maken en kunt het ook pas inzetten wanneer de reparatiekosten bekend zijn. Let op: u moet ook een bijdrage betalen per crash als u van care refresh gebruikt maakt. Doe dit alleen als de reparatiekosten veel hoger zijn dan de care refresh bijdrage.
  7. De volgende modellen kiest u via "product model"
  8. Kies vervolgens het soort service dat u wilt ontvangen. In geval van een reparatie kiest u voor "Repair"
  9. Kies bij "What is the issue" de opties die zo goed en compleet mogelijk uw schade omschrijven. In geval van een crash is "Crash damage" voldoende.

  10. Vul in "I have crashed my drone"
  11.  By Purchase Channel kiest u "Others"
    By Date of Reception kiest u de datum waarop u de drone ontving (of 1-2 dagen na factuurdatum)
  12. Klik op Upload proof of purchase en upload onze factuur (pdf)
  13. Zet hier een vinkje als u Care Refresh (verzekering) heeft afgesloten bij de drone en daar gebruik van wilt maken.t
  14. Maak hier een keuze

    Als de crash spontaan was en aan het product lag dan kiest u "product issue"
    Als het uw eigen fout was dan kiest u "User error"
  15. Klik op NEXT
  16. Kies welke onderdelen u wilt sturen. Bij een crash is normaliter alleen de drone beschadigt. Dus kies "Malfunctioning component" en stuur alleen de drone body op zonder accu en propellers.
  17. Geef het "receiving address"op. Dit is uw eigen adres waar u de drone retour wilt ontvangen na reparatie.
    Het "Shipping address" is het adres van het service centrum waar de drone naartoe gestuurd moet worden (indien u geen label ontvangen van DJI dan kunt u dit adres gebruiken om uw pakketje te verzenden).
  18. Klik op NEXT
  19. Op het volgende scherm ziet u een overzicht van uw aanvraag. Lees deze goed door en controleer op fouten.
  20. Accepteer de voorwaarden en click SUBMIT
  21. U ziet een bevestiging met een CAS nummer. Dit nummer is uw referentie voor de aanvraag. U kunt op dit scherm de aanvraag ook uitprinten en/of opslaan als PDF.
  22. U ontvangt verdere correspondentie en instructies van DJI over de aanvraag op het emailadres van het DJI account waarmee u bent ingelogd.