Wacht niet en neem direct contact op met DJI via chat of e-mail. In garantie gevallen krijg je namelijk gewoon een nieuwe drone als blijkt uit de flight logs dat het een garantie geval is. DJI heeft haar service echt sterk verbeterd de laatste tijden, en anders nemen wij het wel voor je op! Let op: dit betekent niet direct dat je altijd een nieuwe drone krijgt. Dit is uiteindelijk aan DJI om te beslissen op basis van de informatie. 


Logfiles naar DJI sturen


Let hierbij op dat je wel de laatste logfile naar DJI stuurt als hierom wordt gevraagd. Indien mogelijk moet de drone naar DJI opgestuurd worden zodat ze de logfile in de drone uit kunnen lezen. Het is bij een crash of fly-away namelijk niet altijd zeker dat de logfile nog naar je telefoon wordt verstuurd. In dit artikel lees je precies hoe dat moet.


Geen paniek!


Heel soms gaat een DJI drone met camera er ineens vandoor. Dit gebeurd met alle merken, niet alleen DJI, maar je hoort er vaker over omdat DJI als marktleider gewoon véél meer camera drones verkoopt dan ieder ander merk.

Een fly away is natuurlijk heel vervelend maar als je zeker weet dat het niet aan jou lag heb je grote kans dat DJI verantwoordelijkheid neemt. Het kan aan allerlei factoren liggen, zoals interferentie of gewoon een productiefout. DJI zijn zéér geavanceerde en complexe machines en het aantal zaken dat perfect moet samenwerken is ontzagwekkend. Is je drone er ineens vandoor gegaan? Dan kun je het volgende doen:

  • Drone gekocht bij DroneKenner? Neem dan contact met ons op en we geven je concrete info met tips & tricks (het voordeel van zaken doen met Kenners).
  • Neem contact op met DJI en wacht hun reactie en instructies af.
  • Deel je flight recorde met DJI via de cloud. Dit kun je doen via de DJI GO4 app. Deze drone vluchtgegevens bevatten gedetailleerde informatie over de toedracht van het probleem.
  • Wacht de analyse van het DJI onderzoeksteam geduldig af.
  • Vaak heb je al binnen enkele dagen een reactie van ze.
  • Als het onder garantie valt krijg je vaak snel een nieuwe drone van DJI toegestuurd! We hebben gevallen gehad waarbij de klant een week later al een nieuwe DJI Spark ontving! Let op: dit is per geval verschillend en is ook afhankelijk van uw eigen medewerking.


Uitstekende service & support vanuit Nederland


We zien dat DJI eerlijk is en verantwoordelijkheid neemt. Ze zijn zuinig op hun reputatie. In voorgaande jaren was hun service vaak frustrerend en soms dramatisch, maar dat is drastisch verbeterd en DJI levert nu uitstekende service in heel Europa via maar liefst 2 service centers vanuit Nederland!


Contact gegevens DJI Support EU


Tel Support: +31 20 654 5202
Email: support.eu@dji.com
Online Support: http://www.dji.com/support#after